MV Tuinadvies

Hoe MV Tuinadvies meer inzicht, efficiëntie en teamspirit kreeg met simpul

MV Tuinadvies is een vooruitstrevend hoveniersbedrijf dat zich richt op het ontwerpen, aanleggen en onderhouden van strakke, moderne tuinen. Ze staan bekend om hun totaalontzorging: van lounges tot buitenkeukens, van verlichting tot beplanting – alles onder één aanspreekpunt voor de klant. Maar achter de schermen liep het anders: de groeiende werkdruk en onoverzichtelijke administratie vroegen om een slimme oplossing.

gratis demo
simpul-youtube-mv-tuinadvies

VOOR SIMPUL

NA SIMPUL

De Uitdaging

MV Tuinadvies werkte met papieren urenbriefjes die vaak kwijt, onvolledig of onleesbaar waren. Hierdoor was er weinig inzicht in de voortgang van projecten, werkelijke kosten of marges. De medewerkers wisten vaak niet hoeveel tijd ze voor een project hadden, en Menno had weinig grip op de nacalculatie of het rendement van klussen. “We streken alles glad, want het werd toch niet nagekeken. Dat vond ik eigenlijk doodeng.”

Onze Aanpak

Toen Menno in contact kwam met een van de oprichters van simpul, was hij meteen enthousiast over het idee om vanaf de basis mee te denken. “Dat is eigenlijk de perfecte situatie – ik kon als hovenier meebouwen aan de software die ik nodig had.”

  1. Volledige digitalisering van werkbonnen en uren
    Medewerkers vullen hun uren in op tablets vanuit de bus of op locatie. Alles is real-time inzichtelijk en terug te vinden.

  2. Betrokkenheid van buitenmedewerkers vergroten
    Door medewerkers toegang te geven tot hun projecturen en materiaalkeuzes, voelen zij zich verantwoordelijker en meer onderdeel van het proces.

  3. Beter inzicht, betere beslissingen
    Door nacalculatie te integreren en offertes sneller te maken, kan Menno nu sturen op cijfers. Hij ontdekt waar hij te laag of te hoog calculeert, en dat maakt zijn bedrijf winstgevender.

Resultaten

  • Tijdwinst & structuur
    Werkprocessen zijn gestroomlijnd. Offertes uitwerken gaat sneller en overzichtelijker, urenregistratie is accuraat en digitaal.

  • Inzicht & grip op projecten
    Menno weet nu precies hoeveel tijd en materiaal er in een project zit, en of het binnen budget blijft.

  • Teamgevoel & betrokkenheid
    Medewerkers begrijpen beter wat er van hen verwacht wordt en voelen zich onderdeel van het grotere geheel.

Klantreactie

“Ik vond inzicht in mijn bedrijf eerst eng – want dan zie je ineens alles. Maar het heeft me enorm geholpen. We zijn meer een team geworden. En simpul werkt gewoon heel makkelijk. Eén uur uitleg en iedereen snapt het.”

Menno Vermeulen – Eigenaar MV Tuinadvies

 

Voor Hoveniers, door Hoveniers

Klaar voor de volgende stap?

Ervaar efficiëntere werkprocessen, bespaar tijd en verhoog je rendement met simpul.

GRATIS DEMO
Voor Hoveniers, door Hoveniers

Klaar voor de volgende stap?

Ervaar efficiëntere werkprocessen, bespaar tijd en verhoog je rendement met Simpel

GRATIS DEMO